![](https://1c7ad406bf.cbaul-cdnwnd.com/3d6467dc8f73f34b7522504f2c673c30/200001579-b8c70b9c1d/200000004.jpg?ph=1c7ad406bf)
Prelez ten les
Medzi posledné úlohy, ktoré sme mali naplánované patrilo zážitkové učenie Prelez ten les. Počasie nám v naplánovaný deň neprialo, a tak sme ho museli uskutočniť v triede.Pomocou interaktívnej tabule sme si les a najmä jeho zvuky vyčarovali. Chýbala už len typická lesná vôňa vlhkého jarného lesa. So zatvorenými očami ale fantázia našich piatakov preniesla na lesnú čistinku a tak učenie mohlo začať.
Učenie sa skladalo z troch aktivít s využitím metódy EUR t.j. evokácia, uvedomenie, reflexia. Prvou bolo hľadanie väzieb medzi jednotlivými článkami lesného ekosystému, žiaci s pomocou vlastných vedomostí vytvárali pavučinu zložitých vzťahov. Predstava ako tieto vzťahy naruší napr. zásah človeka, vyhynutie alebo premnoženie jednotlivých druhov ich podnietili k zamysleniu. Druhou aktivitou bolo dokončenie príbehu o medveďovi, ktorý doplatil na nezodpovedné správanie ľudí. Žiaci v skupinách svoje príbehy dokončili rôzne a tak ich verzia v ktorej medveď zahynul veľmi zaskočila a sami dospeli k rozhodnutiu, že už nikdy žiadne odpadky v prírode nezahodia ale radšej nejaké vyzbierajú, keď ich nájdu. Záverečná aktivita bola zameraná na hľadanie možností, ktoré máme aby sme prírode pomohli. To ako učenie prebiehalo si môžete pozrieť vo fotogalérii.